Monday, March 14, 2011

my life~~~PERFEUMe

Assalamualaikum....hye.......hurmm ai ne aq rse malas sgt2....tah npe plak ngan aq neyh....nk nangis pn adw...p lelaki an...kena la jdy macho sket...........hahah...hurm ai ne miss kat sidia jugk..hehe...nk mcj tkot dye bz...xpela....as long she know tht i'm here, missing her.....n i love her so much....k la.ermm aq nk cite sket neyh pasal.....perfeum plak??? kenape?? la kita lelaki kena la wangi sket, xkn nk g mane bau BUSUK an....hahah...pernah aq duduk kat pak cik tu sorang....PERGHH!!! bau tuhan je yg taw betape BUSUK n betape TERUK nye muke aq mase tu....pak cik sory la kate ne p agak2 la.....muke smart...ada gaya...p bau BUSUK!!!....kita laki memag kuat berpeluh an....p try la pakai deodrn ke...belambak kt pasar raya.....hehe...aq pakai polo...nike....one drop..n dashing jeee!!...awq aq kate sweet je bau aq....HA! that the point!!.....lelaki kena la wangi........p jgn wangi badan je...nafas pn kena jaga beb, x kn nk suh org bau nafas kita cam bangkai an.....aq syorkn tiap2 mase berus gigi.....cam adq aq....bersilau gigi dye....jeles aq tgk.....huih....k la ne aq nk share sket perfeum yg sesuai mengikut zodiak kamu semua k....arap semua enjoy hahaha......
                
                                                          AQ PUNYE NEYH!!! HAHAH



Capricorn (21 Desember – 19 Januari)
Mereka yang berada di bawah bintang Capricorn cenderung memiliki sifat ambisius dan berpendirian teguh, bahkan sedikit mendekati keras kepala. Sifat ini juga berlaku dalam pemilihan parfum. Sekali menemukan wewangian yang tepat, seorang Capricorn tidak akan beralih ke wewangian yang lain. wewangian yang mengekspresikan kegembiraan seperti patchouli dan sedikit sentuhan citric fruits merupakan favorit mereka. Parfum dengan perpaduan keharuman lavender, violet, oriental, rose, musk dan vanilla merupakan pilihan tepat untuk anda.

Aquarius (20 Januari – 18 Februari)
Eksentrik, penuh inovasi dan tidak terikat dengan kebiasaan umum, itulah sifat yang cocok untuk menggambarkan seorang Aquarius. Dia tidak ragu mencoba berbagai hal dan rela menghabiskan uang belanja hanya untuk mencari sesuatu yang baru. Hal ini juga berpengaruh pada jenis parfum yang dipilihnya. Aquarius tidak akan menyesal jika harus menghabiskan usang belanjanya untuk mencoba wewangian berkualitas tinggi dan mahal. Untuk mengekspresikan sifat anda, pilih parfum dengan keharuman lavender, patchoulli, vanilla, green tea dan tumbuh-tumbuhan hijau (juniper, cedar, santhal) yang penuh kesegaran untuk merefleksikan kepribadian anda.

Pisces (19 Februari – 20 Maret)
Seorang Pisces memiliki sifat yang sensitif dan penuh khayalan. Dia merupakan orang yang romantis, misterius, penuh intuisi sekaligus memiliki jiwa seni yang tinggi. Pisces akan sangat tertarik dengan keharuman amber yang dipadukan dengan melati, santhal, vanilla, ylang-ylang, anggrek atau gooseberry (sejenis anggur), violet, ivy dan mawar.

Aries (21 Maret – 20 April)
Aries memiliki jiwa petualang yang tinggi. Dia sangat suka menjelajah berbagai tempat dan menjajaki tempat-tempat yang dianggapnya menarik. Mereka yang berada di bawah bintang Aries juga memiliki daya tarik yang tinggi terhadap lawan jenisnya, tanpa harus mengeluarkan rayuan-rayuan jitu. Anda memerlukan wewangian yang menunjukkan sisi dominan anda dengan kombinasi keharuman bunga orange, black pepper dan fruity.

Taurus (21 April - 21 Mei)
Taurus memiliki keberanian yang sangat besar dalam menghadapi suatu tantangan, lebih menyukai praktek daripada teori dan berpendirian teguh. Mereka juga sangat solider dalam berteman, dan setia dalam menjalin percintaan. Namun, kesetiaannya itu terkadang menimbulkan sifat posesif. Orang Taurus adalah pengagum segala bentuk keindahan dan cenderung suka kemewahan. Parfum dengan keharuman Patchouli sangat tepat untuk merefleksikan kepribadian seorang Taurus. Pilih parfum dengan paduan keharuman patchouli,ylang-ylang,lilac, cardamom (sejenis pohon jahe) dan sedikit sentuhan fruity.


Gemini (22 Mei – 21 Juni)
Gemini selalu berjiwa muda, ceria, kreatif, komunikatif dan selalu menginginkan perubahan. Artinya, untuk pilihan parfum, seorang Gemini sejati tidak akan terpaku pada satu merk dan jenis parfum saja. Dia lebih suka mencoba wewangian yang berbeda, karena Gemini tidak suka segala sesuatu yang monoton. Anda menyukai parfum dengan wangi yang dominan seperti melati, lavender, peach, orange atrau bergamot, lemon, pine atau keharuman laut.

Cancer (22 Juni – 22 Juli)
Cerdas, berjiwa romantis dan sensitif merupakan sifat menonjol dari seorang Cancer. Sifat romantisnya tergambar dari kesukaannya pada bacaan-bacaan sastra. Terkadang, Cancer juga sedikit keras kepala. Wewangian romantis seperti melati, mawar atau musk sangat tepat untuk anda.

Cancer (22 Juni – 22 Juli)
Cerdas, berjiwa romantis dan sensitif merupakan sifat menonjol dari seorang Cancer. Sifat romantisnya tergambar dari kesukaannya pada bacaan-bacaan sastra. Terkadang, Cancer juga sedikit keras kepala. Wewangian romantis seperti melati, mawar atau musk sangat tepat untuk anda.

Leo (23 Juli – 22 Agustus)
Powerful, sensual, menarik dan pemberani merupakan kata yang tepat untuk menggambarkan seorang Leo. Dia juga pekerja keras dan memiliki sifat dominan. Untuk itu, anda perlu memilih parfum dengan keharuman yang kuat, yang sesuai dengan karakter anda. Keharuman seperti lavender, heliotrope (sejenis bunga Magnolia), iris atau lily yang dipadukan dengan unsur musk dan cinnamon. Sebuah wewangian yang eksentrik.

Virgo (23 Augustus – 21 September)
Feminine, romantis dan perfeksionis merupakan sifat dominan yang dimiliki Virgo. Selain itu, Virgo merupakan teman yang dapat dipercaya, dan siap berkorban untuk sesuatu yang baik. seorang Virgo memerlukan wewangian yang bersifat murni dan personal. Keharuman amber, orange, patchouli, cedar, jasmine dan rose merupakan pilihan yang sesuai untuk kepribadian anda.

Libra (22 September – 22 October)
Libra sangat menyukai keselarasan dalam hidup, rasa estetika yang tinggi dan mempesona. Parfum dengan keharuman orange atau bunga-bunga musim semi sangat cocok untuk anda.Wewangian dominant seperti geranium, rose, freesia, lemon, melati, peach atau bergamot bisa menjadi pilihan bagi anda.

Scorpio (23 October – 21 November)
Scorpio memiliki sifat yang cukup unik, dia adalah seorang penakluk, suka tantangan, memikat perhatian dan sensual. Parfum apa yang tepat untuk seorang Scorpio?Sebuah parfum yang mewah dan bernilai, dengan keharuman cinnamon dan sentuhan floral seperti melati, rosemary, lotus, rose dan vanilla. Sangat feminin dan atraktif

Sagitarius (22 November – 20 December)
Sagitarius merupakan petualang sejati, eksentrik dan eksotis. Namun, terkadang cukup temperamental dan memiliki sedikit jiwa pemberontak. Wewangian yang tepat untuk seorang Sagitarius adalah yang segar dan eksotis, seperti cengkeh dengan lavender,patchouli, rosemary, bergamot, magnolia, lemon dan tuberose.

0 comments:

Post a Comment